Tuesday, October 12, 2010

尊重.爱


尊重.爱

常常不明白…
一个人看不起另一个人的理由是什么?
因为你富有…所以看不起穷人吗?
因为你学历高吗?...所以觉得人家没读书,

没资格和你平起平坐吗?
因为你养尊处优,固此,觉得咬着破琐匙出身的人,

根本没资格进入你的眼吗?

而你…..那个被看不起的,
请问,你为什么头低低呢?
你干嘛让人家去践踏你的存在呢?
你没必要在意别人肤浅的眼光…



人若负我,不必仇视,不必理会…生气或者有负面的情绪,死的是自己的细胞…
积极的做法就是,尽力活出自己,让别人不敢小看你!!!
别人不是你,怎样知道你的好…
而你,只要懂得自己要什么…何卑之有??
所以不用太在意的,这是最真实的感觉!


这是一个自然淘汰的世界,
每个人都有自己的城市,那个城市住着和他同等的人…
我的城市,也住着这样一群人…
不管我是如何的粗俗,幼稚无知,还是善良,美丽.他们都接受..
我就是这样的我..
就是世上独一无二的余小君!!


偶尔,我会改变自己,因为我想进入他人的城市..
这就是人与人的互动..
没有歧视,只有尊重及爱…
因为爱…所以我从我的城市,搬到你的城市…
但不要给我白鸽眼,即使再爱你,我都会离开…
.......................................................................................................


No matter what you say about life 無論你眼中的生活如何
I learn every time I bleed 我卻是一次次在痛苦中學習教訓
The truth is a stranger 真相是如此奇怪
Soul is in danger I gotta let my spirit be free 靈魂面臨重重危機 我要打破心的枷鎖
To admit that I’m wrong and then change my mind 承認自己的錯誤 改變想法
Sorry but I have to move on and leave you behind 抱歉 但我要繼續前進 離你遠去
I can’t waste time so give it a moment 我不能在浪費生命 所以 沉思片刻
I realize nothings broken 我恍然大悟 一切安好

No need to worry about everything I’ve done 不必為自己的過去一切擔憂
Live every second like it was my last one 珍惜每一秒 就像那是我所擁有的最後一秒
Don’t look back got a new direction 不再回首 找尋一個新的方向吧
I loved you once, needed protection 我曾經愛過你 需要一個避風港
You’re still a part of everything I do 你依然是我所為之奮鬥的一部分
You’re on my heart just like a tattoo 你就像刺青一般 深深刻在我的心上
Just like a tattoo 就像個刺青
I’ll always have you (I'll always have you) 伴我一生

Sick of playing all of these games 厭倦了所有的遊戲
It’s not about taking sides 這不是選擇與誰在一起
When I looked in the mirror didn’t deliver 當我回首往事
It hurt enough to think that I could stop 愛太傷 讓我想放棄
Admit that I’m wrong and then change my mind 承認自己的錯誤 改變想法

If I live every moment 如果我為每一秒而活
Won’t change any moment 永不改變
There's still a part of me in you 我心中依然有你的影子
I will never regret you 我不會後悔
Still the memory of you 依然會想你
Marks everything I do 我所做的每一件事情 都有你的影子
You’re still a part of everything I do 你依然是我所為之奮鬥的一部分
You’re on my heart just like a tattoo 你就像刺青一般 深深刻在我的心上
Just like a tattoo 就像個刺青
I’ll always have you (I'll always have you)
伴我一生

..................................................................................................

心在哪里,行动力就在那里!
时间花在哪里,成就就在那里!
有目标,懂自律的人,
生活得好快乐,好充实!

没有目标的人,就想风前的一支蜡烛,
一下子就被风吹熄了,不是吗??

心中有数咯,哈哈..


.........................................................................................................

I can tell by your eyes that you've prob'bly been cryin' forever,
and the stars in the sky don't mean nothin' to you, they're a mirror.
I don't want to talk about it, how you broke my heart.
If I stay here just a little bit longer,
If I stay here, won't you listen to my heart, whoa, heart?
If I stand all alone, will the shadow hide the color of my heart;

blue for the tears, black for the night's fears.
The star in the sky don't mean nothin' to you, they're a mirror.
I don't want to talk about it, how you broke my heart.
If I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen to my heart, whoa, heart?

I don't want to talk about it, how you broke my heart.
If I stay here just a little bit longer,
if I stay here, won't you listen to my heart, whoa, heart?
My heart, whoa,My heart.

....................................................................................................................


台下十年工,台上十分钟!
台上就那短暂的片段,却累积了人生种种点滴..
等待着掌声响起的那一刻是多么地感动!!

多了很多不知道的事,痛只有自己最清楚…
伤也只能靠自己慢慢的养伤..
伤疤全都无法忘怀!!
人生好比电脑运做..
累了,负载不了,就要进行..FORMAT..
然后再RESTART出发..(心态决定成败)!

...................................................................................

Did I grow up according to plan?
And do you think i'm wasting my time
Doing things I wanna do?
But it hurts when you disapprove all along
And now I try hard to make it
I just want to make you proud


I'm never gonna be good enough for you
Can't pretend that I'm all right
and you can't change me
'Cuz we lost it all
Nothing last forever
I'm sorry I can't be perfect
Now it's just too late and we can't go back
I'm sorry I can't be perfect

I try not to think
About the pain I feel inside
Did you know you used to be my hero?
All the days you spent with me
Now seem so far away
And it feels like you don't care anymore
And now I try hard to make it
I just want to make you proud

............................................................................

在我的脑海中早已存有很多计划了,
只是还没有机会实习..
竟然还不可能实现到的就放在心里存档先!
正找寻天时地利人和的状态下才能把握好机会表现..
那样才对得起自己..

我想要我的人生充实起来..
越来越有价值!

改变以往的一切,做我想做的事!!
没有任何东西可以拄挡我去实现我心目中的理想世界!!
我要过着不一样又是我想要的生活!!

我相信吸引力法则,可以带领我去到我想要的磁场..
周围围绕着共同实现理想的伙伴们!!


加油!!大家都可以!!

No comments:

Post a Comment